Hati Kecil Umie...

As Salam,

Ok, sepatutnya rinie aku nk cuti kecemasan (EL) disebbkan malam td si nisa demam, badan panas, sesema n batuk...meragam jgn cakap la..umie pun tk cukup tido nie..tp tak pe, demi anak2 umie berkorban...malam2 adik menangis umie buatkn susu..skrg susah cikit nk tido dlm buai..nk tido mengempeng je dgn umie..bukn umie tak bagi, air susu umie dah tinggal cikit je utk awak...bby dlm perut semakin membesar..tp tak pe la, asalkan tak de ape2 mudarat pd bby, umie teruskan penyusuan si nisa, walaupun air susu sedikit tp jdi la untuk lena n buat nisa terasa umie sentiasa ada dgn dia..biasa la kalo budak2 sakit nie, nk memeram je ngn dia.. mlm td ade sekali nisa minum susu, n muntah, menangis je...umie tahan je la...alah bisa tegal biasa...sblm nisa demam nie pun, si kakak dh demam, muntah2..kecian kt dia..mkn ape2 pun semua muntah balik..dah lembik..tp alhamdulillah rinie dah mula ke sekolah walaupun sesema kata nye..

ingatkan hari nie umie nk EL ble memikirkan nisa tak sihat, tgk2 pagi nie demam dah kebah, cume hingus je la yg buat dia tak selesa dan sedikit batuk...Allah...hati kecik umie kta, boleh kot kalo hntar nisa ke taska..pesan kt cikgu kalo dia muntah2 tak sihat, mintak telefon umie..ingatkan kalo nisa tk sihat boleh la umie bawak gi opis (tingkat atas).rupenye mcm tak je...sbbnye bos ade la pulak..memula perancangan dia nk ke bagan datok, perak ade program di sana..tup3 tgk2 ade je kt pejabat...huhu keciwa....ade baiknye umie gi keje n ade tak baiknye umie gi keje rinie...salah satu tak baiknye, umie kene saman dengan Perbadanan Putrajaya...huhu sbb park keta di laluan tak dibenarkan..kisahnye seblm nie tak de ape2 tindakan pun..yek la org kta, malang tak berbau...emmm terbang RM80.00...huhu..tkpe la lepas nie umie park keta tempat lain la jawabnya....

Hari nie umie bekalkan kakak dgn bihun goreng, telur goreng dan nurget...tp maafkan umie, bihun tk jadi n tak sedap...ade plak, waktu rehat, kawan umie share gmbar kelas si kakak tengah makan kt kantin..ternampak la bekal kakak n air minuman nye....Allah, tetb sedih n sebak...tk tau la nape..sejak mengandung nie, emosi umie terlalu sensitip...senang sgt air mta tu nk keluar..itu la org kta hati kecik ibu kan..sedih sgt, anak makan bekal kte yg tak sedap tu...dah la umie terbuat pedas..asyik minum je la si kakak tu..Ya Allah, lindungi lah anak2 ku..jadikan mereka anak2 yang dibanggakan satu hari nnti...bkn untuk aku, tetapi untuk agama, bangsa dan seterusnya negara...umie teramat syg kan anak2 umie...kadang2 terpk, aku nie belum sempurna jd umie untuk anak2 amanat Allah nie...kdg2 sabar tu hilang, ape lgi ble penat tu terlalu kuat untuk umie tepis demi anak2 dan suami....Ya Allah ampun kan aku...


Tiada ulasan: