Baik-Baik Sayang

As Salam,

Hye peeps!

Alhamdulillah kembali bekerja lepas terpaksa ambik on leave utk 2 hari menjga si comel nisa..pagi tu mmg semua dah bersiap nk gi sekolah n keje, ble tgk nisa bangun sambil menangis mintak dukung, baru la perasan tahi mata dia mkin byk..aduhhh kene sakit mata la plak..walhal seblm tu mmg ade keluarbiasaanya tahi mata dia bertepek2..tak la byk...tp hari tu, ttb makin byk..aku tak tau la sbb ape..berjangkit antara kami sekeluarga tak de plak..tp tk pe la..umie redha kalo dah nisa nk sakit..jd umie decide hari tu, amik cuti bwak nisa gi klinik p18 utk jumpa doktor, amik ubat..

keesokannya plak, tgk masih lagi tak baik, batuk dan sesema plak makin serius.nk letak nisa kt pengasuh rase serba salah sgt..ank sakit tp bagi org jaga..jd umie amik keputusan tambah cuti sehari lagi untuk jg nisa..mlm semlm, umie rase bdn nisa dah mula nk demam..uuuhh mcm kene tmbh lagi sehari lagi je cuti umie nie?..mlm td, perasan nisa tak berpeluh mcm biasa..umie dah cuak..nk amik cuti ke tak? mandangkan cuti umie dah tk de, nnt plan nk ambik cuti mase bulan puasa..n raye lgi..emm jdi nye pgi nie, ble tgk nisa dh mula berpeluh umie tabhkan hati hntr nisa rumah pengasuh..tp siap berpesan dgn pengasuh n tiap mase umie whatapp dia tnye nisa mcm mana..if ptg nie nisa tk nak nyusu n demam makin teruk, umie amik la half day..

Ini adalah kali pertama nisa demam ble usia dah nk masuk 6 bulan..perubahan yg ketara umie tgk, ble umie pakai tudung, mula la dia meraung mintak dukung..abie dukung pun dia tetap menngis..

dan buat kali pertama nye, umie bagi pengasuh dukung, nisa palingkan muka (tk nk tgk muka pengasuh) n mengis ble umie tgglkan dia..alahai anak...sebak umie..kalo boleh, umie nk bawak awak gi keje sekali..tp mmg tk boleh..nnt satu opis dgr suara awak menangis...

Semoga anak umie cepat sembuh...tggl 2 minggu lebih je lgi nk bagi nisa makan..tk tahan umie dgr org sekeliling bercakap2..alhamdulillah hati umie mmg tegar smpai ke hari ini...

**bonding antara ibu dan anak : kalo si anak menyusu sepenuh nye mmg lain dari yg lain...terasa kami sgt rapat...**

1 ulasan:

ima_muz berkata...

zura bila kita bagi anak menyusu badan mmg anak rapat ngan kita...manja terlebih..ngan ayahnye x pun mcm tu...anak aku pun mata dia penuh tahi mata dah seminggu..tp bukan sakit mata...dalam badan panas org kata...so mmg bangun tido kena cuci slalu...