My Breastfeeding Journey

As Salam...

Hye peeps!!!

Tiap2 hari aku baca tentang penyusuan mentor2 yang berjaya nyusukan anak diorg smpai usia melebihi 2 tahun....bkn ape, selain tambah ilmu, boleh bagi semangat kt aku ble terasa penat or dah mula malas nk pam demi anak...ape lagi ble dpt hasil pam sikit tak meriah cm selalu..huh....so nk naikkan semangat n nk think positive balik, aku belek2 la fb mentor2 tersebut..n alhamdulillah smpai ke hari nie, aku masih dpt cekalkan hati nk bf anak dara comel aku tu...

Baru2 nie, kami sekeluarga pegi kenduri kawin sepupu suami di Felda Besout..memula ingatkan dia bersanding 9/4/2016..rupe2nye nikah hari tersebut lepas isyak..huhu..memandangkan kami dah bangun pagi n semua nye dah bersiap, kami gi makan n terus ke Besout...smpai lebih kurang jam 3 petang..time tu mmg matahari tgh terik..aku dah agak dah, mesti panas gle nie kt sana...tp redha je la...dgn pakai baju kurung bagai...hehe....ble smpai je kt sana, si nisa tk meragam lagi,,ok je..main2 jap..mase tu baju mmg dh hilg ke mana,,tinggal pamper je..hehe..dlm 1 jam pastu, dia mula meragam nk nyusu n tido....mana nk cari tempat menyorok tk nyusu lagi n nk cari kipas bagai..huhu..aku pikir kalo susah sgt, nk je gi kt keta pasang aircond, nyusu n tido kan nisa kan? tp suami tak bagi...so dia la yang cari kipas n tempat utk aku nyusu n tido kan nisa...last2 nisa tk tido pun..main2 jap..n meragam lagi...dgn panas nye, berpeluh2 aku..akhirnya aku dukung n dodoikan nisa....tido lah dia....ble letak bgn balik...dia ngamuk lagi, aku mandikan dia plak, mybe panas kan...pastu ktorg gerak balik sbbnye suami nk keje malam tu..

Esoknye hari sanding, kami mai balik....tp kejap je la..smpai dlm kul 12 pastu ktorg blik jam 2.45 ptg cmtu..hehe...kali nie nisa tk mergam sgt..sbbnye kejap je pastu ktorg dah blik...

Cabaran ble di tempat lain tu yang perlu aku hadap..kadang2 benda tak jangka..salah satu nye ramai org laki, n keadaan tk selesa..nk tak nak aku kene tenangkan hati, cari inisiatif utk nyusukan nisa...sblm2 nie cabaran yg aku hadap cume ble kami pergi membeli belah je..ok, lepas nie cabaran yg lgi besar buat aku ble ktorg semua akan ke Medan selama seminggu lebih...huhu...smoga Allah mdahkan urusan aku nyusukan nisa..bawak bekal breast je la tuk minum n makan si nisa nie..hope dia boleh biasakan diri ble berada di luar negara...aminnnn.....


 alhamdulillah nisa dah 4bulan

 manja umie..org ckp muka adik mcm abg mase kecik2...hehe umie tgk cm muka kakak je mase kecik..hehe whatever la dik, jnji adik sihat n ceria selalu....skrg dah pandai, nyusu kejap2 n tgk muka umie...smbil senyum2...ajak main la tu..umie tau adik rindu ngn umie kan? cian adik...


Da~~~




Tiada ulasan: