Coretan malam hari

As Salam...

Hye peeps!!

Malam2 buta baru ade feel nk update dlm blog nie..hahaaa setelah settle semua keje termasuk siapkan baju anak2 untuk esok, baru la aku ade can mengadap laptop merah nie..alhamdulillah ini first entry aku update tang tang malam n hari keje..yek la kalo time gini mmg dah landing n mengadap tb je la..emm sejak astro dah tuka basic nie, keinginan nk hadap tb tu dah kureng...janji ade sudah..

nie nk cite cikit pasal anak2..ble ank2 dah makin membesar, baru lah terpk...mcm mana nk ajar anak buat itu, buat ini, mengeja, membaca. mengira mengaji bagai? aduiii....ble usia dah menuju ke 3 siri baru la benda2 nie bermain2 dlm fikiran..org kata cikgu tu sbagai membantu, jgn serah semua pda cikgu..cikgu nie bkn leh tgk n ajar anak2 kte 24 jam...kadang2 mase kt sekolah pun, bkn tentu2 dia akan dpt mengajar anak kte sebaik mgkin..oleh itu, kesedaran n tanggungjwab lebih kepda org tua sendiri..

berat sebenarnya tanggungjawab mak ayah nie..bkn tkat lahirkan anak, bagi makan sekolah smpai la ke besar panjang..tapi pengisian utk anak2 tu "0"...aku tak tuju pd sapa2 nie untk peringatan sendiri la kan...alhamdulillah sekarang nie, kami suami isteri sentiasa lebihkan anak2..maksud aku lebihkan kat sini, mkn korang lebihkan anak2..biar diorg kenyang, kte lapar tak pe..setiap hujung minggu  ktorg mesti bwk anak2  hirup udara luar..tk yah keluar duit pun tkpe..gi la taman area2 rumah ke,,,gi mandi kolam yg free tk perlu byran..tk pun gi la jalan2 tepi pantai smbil main layang2..biar anak tu rase sonok ble dpt keluar dari rumah..mcm kte jugak perlu release tension kan? baru la nk keje hari isnin tu rase semangat, tk lah lemau je..hehee itu dituju pada aku..=)

skrg nie aku cube nk ajar anak2 bercakap dlm bahasa inggeris, tk byk tp ade progress dari hari ke hari pun dah ok...sbb semua nie aku nk tanam sbb ble dh msuk sekolah nnti kompom akan belajar bahasa inggeris..ini sbgai langkah awal untuk anak2 aku minat english..tk la mcm aku dlu..benci gile dgn subjek ini..ble dah tua2 nie baru terasa bi nie sgt2 penting nowadays...

aku harap suami akan sama2 bantu aku dlm mendidik anak2..semoga usaha aku ini akan diberkati Allah sekaligus dimudahkan oleh Allah...amennn...

Semoga entry kali nie dpt bukak sikit minda kte demi masa depan anak2....=)

Tiada ulasan: