Minggu ke Tiga Adik Ke Sekolah

As Salam,

Minggu lepas baru start kakak ke sekolah...excited sgt2..ok la...tenang hati umie nk gi keje....si adik plak, masih sama...hantar tetap menangis...n ambik dia blik pun menangis lagi...tp cikgu ckp ble umie dia tak ade, dia ok je...nk berkawan, bersembang n join aktiviti dengan cikgu..alhamdulillah...

hari nie umie hntar ke sekolah, adik masih lagi menangis n berguling2...aduhh umie terpaksa hantar adik...umie mintak maaf....adik kene sekolah jugak...hari jumaat baru2 nie umie kene ambik EL sbbnye adik tb2 demam panas..kalo umie paksa gak adik kesekolah, mmg adik akan merengek n mybe susahkan cikgu2...tkpe la demi adik umie ambik je cuti...

Progress terbaik adik baru umie nmpak mlm semlm...ttb adik sebut Allahuakbar dengan gaya sekali...dari berdiri smpai lah ke duduk antara dua sujud...sonok nye ble umie tgk!!! dkt sekolah mmg ade ajar anak2 solat...setahu umie, ble umie ambik adik ptg2, umie tgk buku aktiviti adik, mmg ade slot solat 2 kali berturut2...alhamdulillah...ini menunjukkan adik join aktiviti solat tu...tk la melalak je dari mula smpi ptg kan? ahhh lega dah hati umie....

Si kakak plak, dah mula tk nk ke sekolah, umie tak tau sbb ape...hari jumaat baru2 nie umie hantar kakak dangan adik n abie, mybe ble nmpak kami, dia menangis sbb ingtkan nk tinggal dia kot..aduhhh..kakak...kakak....smpaikan pagi td nk mandi pun tk nak...menangis2..ape lagi nk siapkan dia pakai bju sekolah...sabar je la...skrg nie umie dok pk mcm mana nk buat dia rase happy ke sekolah...setiap kali solat umie akan doa untuk anak2 umie...semoga hati anak2 umie rase seronok nk ke sekolah n tenang ble ke sekolah...nk tak nk umie kene sabar n kuat utk anak2 umie...tp kadang2 hilang sabar gak...hehe.,..nk buat cmne, kte nie manusia biasa.....


Tiada ulasan: