Hari ke 6 Adik ke Sekolah..

As Salam..

Hari nie umie lambat masuk pejabat..biasa nye 7.30 nk bertenggek kt tempat, tggu bos masuk...tp rinie bos sempat gi sarapan dlu..huhu..tp tak la masuk kul 8++ iek..still lagi on time...Dah la pagi nie jam 9 pgi bos ade mesyuarat..cuak jugak kalo kene maki pagi2 nie sbb lambat n tk maklum awl pd beliau..huhu tp kalo kene maki sekalipun sabo je la...tadah telinga je la yang aku mampu....

hari nie first day kakak masuk sekolah PASTI...seronok kemain lagi...hope kakak tak macm adik, menangis je....termasuk la hari nie, lepas abie hantar umie ngn adik kt opis..memula adik menangis la jgk, tp boleh berjalan lagi...tup2 angin tak baik dia nak berlari kejar abie...huhu sabar je la..nasib umie sempat pujuk n berdukung la smpai masuk taska..aiyak...umie bawak adik smpai la adik duduk kt kerusi dgn kawan2..umie tgu ade la dlm seminit 2 pastu perlahan2 umie menyusup keluar...dn terdengar la suara adik menangis..tp tak kuat sgt..Ya Allah susahnye nk pahamkan adik....payah jugk kalo terlalu manja kan dia sgt..nie la jdi nye...

Hari jumaat lepas adik ade perarakan Maulidur Rasul, hanya untuk kanak2 berumur 4-5 thn sahaja...umie harap sgt adik akan ok n ikut perarakan tu...emm tp hanya harapan je la...ble umie nampak adik menangis tak henti2, jenuh cikgu nk pujuk..umie tgk dari jauh je la tkut adik nmpak terus tk nk masuk taska dah....last2 guru besar tgk adik menangis je, so dia suh cikgu tinggal kan adik dlm bilik sorang2..umie redha je..walau dlm hati umie sedih sgt....ble adik nk ok? 

"Ya Allah, peliharalah anak2 ku walau dimana mereka berada...tenangkan hati dan perasaan mereka, agar mereka mengerti perasaan umie dan abie nya...mudahkan lah anak2 ku untuk belajar sesuatu....aku sayang anak2 aku Ya Allah...."

Moga2 mggu dpn adik dah faham n akan seronok ble dtg taska...amennn.....


Tiada ulasan: