Try Nk Solidkan Body Balik

As Salam,

Hye peeps...sonoknye nk raya dah kan? En. Bos pun dah start bercuti hari nie...alhamdulillah...tinggal la PA dok tersengih2 sorang kt blik nie...ahhh bahagia nye rase...hehe 

Semua orang maklum kalo dah bergelar bini orang nie ape lagi kalo dah tambah lagi satu title mak orang, bukan main susah lagi nk bersenam...ehem aku mmg pemalas sejak dari muda mudi dlu nk bersenam bagai nie..sbbnye aku rase aku dah cukup kurus kot...hahaha bukan2...disbbkan aku kemalasan yang sebeno nye...

Sejak 2 menjak nie, en suami dah mula bertego pasal ke SOLID an aku..hahaa korang penah dengar perkataan tu tak? sila angguk... =) hahaha....ble terpandang rupe sendiri baru aku terperasan..yg aku tak cm dlu..byk  benar lemak2 yang dah tersembul keluar..huhu sedih betul..tp jgn salah kan orang lain..salah kan diri sendiri sbb makan tk cm orang lain...asal boleh je ko sumbang dlm mulut tu..so nk tanye, see badan sediri..aiyakk,....

Secara pemikiran, aku rase boleh ke nk kurus nk solid cm dlu blik..huhu sgt2 susah hokeh!

Secara fizikal, boleh lagi kot...asal tak terobesiti lgi... =)

Insya Allah..kalo nk dpt body yang idea mesti kene kawal makan, kene kuat bersenam...n paling penting kene consistent..kene buat senaman hari2...tp malang nye aku dah terskip bersenam 2 hari..aiyak...terasa menyesal sungguh...

Kene focus balik, nk kurus nk kurus n nk kurus...kene set dlm mind hari2....

Kalo korang nk cube senaman yang paling best aku rase yang diupload oleh Joannah Soh dlm youtube..dia ade byk cara2 senaman dgn tujuan yg berbeza..nk besokan breast pun boleh tau!!! haaaa....tk pun korang boleh masuk blog beliau di http://www.joannasoh.com/. macam2 tips korang boleh dpt tau, termasuk cara nk berdiet yang terbaik..


*** aku nk solid nie salah satunye sbb permintaan suami, dan lagi satu aku nie suka pakai dress, so kalo perut kempis nampak cantik la..heheeee..





 Gmbr nie time raya 2 tahun lepas..


 Nie plak gambar yang terbaru...2 minggu lepas...


Korang nampak tak kegemukkan aku kt sini..aiyakkk...tgk ketembaman pipi sudeh..eheeee pape pun aku redha... =) 

Tiada ulasan: