Allah Lebih Mengetahui~

As Salam,

Pgi2 Jumaat nie sepattnya rase best je kan? tp tah la tetb rase panas hati plak rinie...

skrg rata2 kt fb dok sibuk pasal naik naik nie kan? kt pej aku pun semua org dok ckp pasal kenaikan tahun 2014 nie...mcam2 rungutan aku dengar...pasal GST la..pasal GAJI la..pasal TOL la...pasal MINYAK la..ape sudah jadi dgn JANJI DITEPATI dlu sblm ko menang pilihan raya? lerrr tah tah ko menang pun sbb "TIPU" kot..hehe....tkpe la Allah tau ape yang korang kerja kan...

aku sebagai rakyat di Malaysia nie rase tk puas hati la...ble aku dengar ceramah agama ustaz2 fofuler byk yang kondem kerajaan skrg nie..sbb ape? emm bg pendapat aku sepattnya kerajaan yang ade skrg nie membela rakyat..bkn menjahanamkan rakyat..aku mmg cukup2 marah pasal hal nie...ape lagi ble org duk pertikai, kenapa TOL naik mendadak smpai 1 ke 2 ringgit? n yang paling teruk dia salahkan pembangkang? hey!!! kalo ko tak tau syarikat2 tol tu semua ade share kerjaan...n share kerjaan tu lah yang paling byk dlm syarikat2 tol tu..n tol nie bukan under Selangor ok? but under kerajaan yang memerintah..sedar tak? kte semua nie mangsa dlm negara sendiri..spttnye kte kene bangga dengan negara kite sendiri..tp aku sendiri yang lahir dlm Malaysia  nie rase sebaliknye...kenapa Malaysia cmnie iek? dh makin teruk plak sejak 6 7 thun nie...matawang Malaysia dah jatuh teruk, bygkan 1 dolar singapura, duit kte 3 ringgit tau? sbb tu la org singapura sonok blaja kt malaysia nie..sbb murah kan? kalo kte sendiri nk belanja kt Singapura? hoho mimpi la kalo gaji ciput je..nk jejak kaki kt singapura pun dah rase gerun! 

Bile memikirkan jawapan Menteri2 yang sgt menjengkelkan lagi tambah panas je ble dengar..diorg leh la ckp sbb semua benda2 naik nie diorg tak rase pun..semua dok claim dr kerajaan je..sonok kan jadi org besar2 nie? diorg makin kaya, rakyat makin kedana..korang rase ptt tak? 

dah la dri melayan hal2 dunia nie, kte tetap mcm tu jgk..dari mengejar keseronokkan dunia, baik kte kejar akhirat yang kekal abadi...kepada yang mkan duit2 rakyat nie, ingatlah di dunia je selamat, di akhirat nnt kmi akan tuntut hak kami....Maha Suci Allah, Kau la yang Maha Mengetahui akan sesuatu..kami org2 teraniaya menyerahkan segalanye kepada ketentuan Mu...Kami Redha Ya Allah.....setiap pembohongan akan ditunjukkan dengan kebenaran...Takbir!!! Allahuakbar!!!!!


Tiada ulasan: