Lemak Oh Lemak!!!!

As Salam..



gerun tak tgk gambar perut dengan lemak tu? huhu....mmg gerun bagi aku n menyedihkan sbb aku pun hampir2 ke situ....nk kawal mkn sgt2 susah....mane tak nye, encik suami nk tambah berat bdn, haku nk turun berat bdan..tiap2 mlm en suami makan, suh aku teman...aduiii nk tahan tk bleh tahan..last2 termakan gak..kih3..sabar je la....

Baru2 nie aku join seminar kecantikan dan penjagaan diri kt Puspanitapuri, Presint 10, Putrajaya....berminat sbb tajuk seminar tu mengiurkan aku lak....tp ble sampai sana, baru tau seminar tu untuk org yang nk berbisness je..tp tak pe la....dgr2 je la....kt sana ade la bukak booth2 kecantikan dan kesihatan...ade gak booth dari kkm sendiri..haaa pe lagi..aku rembat la brosur2 mengurangkan berat badan..ade gak brosur tentang kalori setiap makanan...emm skrg baru aku tahu, wanita dewasa perlukan 1500 kalori ke 2000 kalori je tau!! 

Now! aku kene makan 6 kali sehari, tp dlm bentuk yang kecik, /sikit2 je...supaya perut tak lapar....in syaa Allah, dah masuk MAAL HIJRAH nie kan, kene la hijrah kepada yang lebih baik ok!!!!

Semoga impian nk dpt berat cm dlu tercapai..6 kg kene buang!!! huaarggg!!!!


Tiada ulasan: