Maha Suci Allah yang mengetahui segala sesuatu~

As Salam,

Kali nie aku nk bercerita pasal satu kejadian yang berlaku semalam..dan hari nie aku seperti tak percaya ape yang berlaku semalam..Maha Suci Allah....

Aku bercerita kt sini, bukan nk bangga diri..tp sekadar perkongsian buat semua....

Aku bli satu buku Tafsir Al-Quran dari seorang pegawai di tempat aku keje nie...dia bagi harga murah je..dia jual kat aku RM 30.00 so aku setuju...dlm simpanan dia ade dalam 5 buah tak silap aku lah...dia kta kawan dia mintak jualkan kepada orang disebbkan kedai dia dah tutup ( bankrup)...selain aku ade la 2 3 kawan yang lain pun beli jugak...

Aku letak tafsir di pejabat je...kengkadang aku baca jugak..kalo nk rase hati sentiasa dekat pada pencipta...alhamdulillah..dari satu surah ke satu surah...sampai lah semlm, aku still lagi baca surah Yunus Juz 11...bila aku baca ayat al-quran, mesti aku baca tafsir nye  sekali..untuk aku faham makna ayat2 tu..tp semalam, smpai je satu ayat tu, ble aku nk baca tafsir nye, hilang separuh....so aku selak helaian berikutnya( belah belakang) tp dah jadi ayat lain...maksudnye dah masuk ayat lain..MasyaAllah....dlm hati aku, tkkan penjual tu jual al-quran yang tak cukup page....tkkan nak jual benda2 reject sedangkan mase bli tu aku tak dimaklumkan pun......nk bertnya kepada pegawai yang jual pd aku pun, dia tak masuk opis lagi...pastu, aku try selak2 helaian yang lain..ehhh byk plak yang tak de nie.....page hilang dlm 2 no je....mcm 1,2,5 dan 6 m/s je...page 3 dan 4 tak de....agak byk jugak la...aku musykil...ya Allah...so aku tande setiap page yang hilang tu...aku siap lipat lagi...

TAPI....

pagi nie, aku jumpa pegawai yg jual..aku bgtau pada dia, Al-Quran yang dijual tu byk page hilang...dia pn tak tahu...dia mintak aku tnda page mane yang hilang dan dia akan compare dengan dia pnye..kalo dia pnye complete dia tukar dgn aku pnye...aku jawab ok....

Baru je 10 minit yang lepas, aku ambik tafsir al-quran tu dan aku cdg nk compare dengan kawan2 yang bli sama cm aku...ble aku selak page yang bertanda tu, semua ade....Ya Allah,..mengeletar badan dn tangan aku....semua ade!!! tak hilang pn...

"Ya Allah, ade kah aku sedang diuji? adekah aku diberi gambaran yang kabur dlm hidup aku selama ini? ade kah aku dah sesat? ade kah "makhluk" lain dah kaburkan mata aku? subhanallah....aku takut yang Allah...peliharalah aku dari makhluk2 tersebut....peliharalah mata ku agar aku dpat terus membaca dan mengkaji Al-Quran rahsia terbesar itu...Ya Allah....pandulah aku menuju syurga mu..jgn Kau pesongkan hatiku Ya Allah...terima lah setiap kebaikan yang aku buat di dunia ni....dan jadikanlah ia pahala buatku di akhirat kelak..sesungguhnya Kau lah yang maha mengetahui segala sesuatu.....Amennn"

2 ulasan:

ima_muz berkata...

ya allah biar betul...syaitan nak mengganggu la tu...moga allah jauhkan ko dari sebarang gangguan..amin...

Tomoyo@Zura berkata...

tu la..dia nk suh aku benti bace la tukot...aduiii mmg tmpt nie "keras" cikit...Tq Along....