First Day

As Salam..

Selamat hari Isnin..Monday Blues~

Alhamdulillah Allah beri kemudahan untuk aku hantar anak kt pengasuh baru dengan lancar...memula bangunkan kakak tukar baju pg td agak susah cikit...dia ingtkan nk tukar baju je, ok la...pastu dia nk tido blik..mase nk baring blik tu, aku bgtau la..umie kene keje..kakak kene dok umah kawan umie iek...ptg umie dtg amik kakak ngan adik, dia terus ckp tak nak tak nak..aduiii cmne nie....dia mmg takut kalo sebut, hantar dia kat makcik..mesti dia ingat makcik yang dlu tu....mmg susah la nk pujuk dia pg td..ditambah lagi dengan ketiadaan encik suami....sabarlah wahai hati....tp alhamdulillah..dlm susah2 tu, Allah beri jalan untuk aku bawak  nk pujuk si kakak...adik ok..tp biasa la kalo bgn pg2, tu ade meragam cikit la..

mase letak adik kt bawah, ade toto, dia tak nk..menangis lagi...mintak buai kt pengasuh..tp buai kene enjut sendiri...susah ckit...adik menangis lagi..kalut dah umie pg tu...so, tnye pengasuh, saya letak buai saya la..mudahkan awak nnti..tkut dia meragam...pengasuh kta, ok! ble letak adik dlm buai dia, dia diam je la...n minum susu..settle bab adik..

Si kakak plak, mase letak kt toto tu, meleleh air mata dia...kecian tgk..tp umie kene kuat...kalo lemah, tk jd la umie nk gi keje..smpai ble pun kakak tk nk letak kt mane2...umie pujuk2 si kakak, smpai dia tak menangis...blik umah kejap amik bantal hello kitty dia..pastu abie tepon, umie pas kt kakak suh dia cakp ngan abie...pastu dia tenang cikit..syukur...ble umie suh bring kt bantal hello kitty tu kakak dah diam n suka dah...tenang hati umie...ptg nnt umie tepon pengasuh baru tu, tnye cmne kakak n adik....hope semuanya ok...

Ya Allah...Kau permudahkanlah jalan aku untuk membesarkan anak2..itulah amanah dan harta dunia akhirat ku Ya Allah...Kau lembutkan lah hati anak2 aku untuk mendengar kata dan menjadi anak2 yang soleh dan solehah....Kau jauhkanlah anak2 aku dari perkara yang buruk dah tidak baik..Kau peliharalah dan lindungilah keselamatan anak2 ku Ya Allah,....amennn ya rabbal a'lamin....



Tq Google

Tiada ulasan: