Rindunya~

As Salam...

Hari ini masuk 2 hari anak2 umie tak bersama dengan umie dan abie...rindunye rase tak tertanggung...kalo la umie diberi kuasa, dah lama umie terbang jumpa kakak dan adik kt kg..tp ape kan daya umie nie manusia biasa je...

Paling umie terasa sekali bila umie masak semlm, biasa nye adik sebuk jugak kt dapur..habis semua mangkuk2 umie adik punggah dan baling..cm tongkang pecah dah dapur tu....ble siap masak, baru umie kemas blik....tp semlm tak de sape nk ganggu umie, dah sepahkan dapur...rindunye umie.....smpaikan semasa umie taip blog nie, air mata nie laju je keluar..Ya Allah, kuatkan hati aku...

Bila lepas solat, biasanye kakak n adik mesti dah tunggu nk salam umie...bile umie mula solat anak2 umie mesti pandang je umie kan? tp semlm dah tak de dah org nk salam ngan umie...umie pandang je katil tempat biasanye kakak n adik main lompat2 time umie solat...Ya Allah tabahkan hatiku Ya Allah....

Semlm bile umie ngan abie call kakak, rase nk menitis air mata bile dgr kakak gelak...rindunye umie pda gelak tawa kakak tu...bile umie kta rindunye kt anak2 pada abie, abie kta tgk la gmbr diorg...lagi la umie nk menangis kalo umie tgk gambar anak2 umie tu....tak penah umie jauh dgn kakak dan adik cmnie..sedangkan g kursus pun, umie dah tak leh tahan..nk balik je..inikan pulak tah ble la umie dpt bawak kakak kt cni blik...

tp umie tau, setiap dugaan itu pasti ade hikmahnye...setiap ujian yang Allah turunkan pda hambaNya itu ade sebabnye..dan kte sebagai hamba kene sabar, redha dan tabah menerima nya....

Hjg minggu nie umie ngan abie blik kg, jumpa anak2 umie iek? ='(

4 ulasan:

ima_muz berkata...

walaupun x melalui ape ko rse tp aku pun rase nak nangis..sama ye umie..jgn nangis2..insha allah ada hikmahnye..kuatkn hati..

Tomoyo@Zura berkata...

ko ckp cmtu pn aku dah nak ngis long....susah sgt rasenya nk berjauhan ini..tp ape nak buat..aku redha je la...sedih pn kena tahan jugak..

ima_muz berkata...

tahan..mmg bila berjauhan dgn anak rse nak gila kan..aku hntar kat pengasuh pun kdg2 teringat je kat dia...anak tu mmg namanye anugerah teragung...tu la nikmat jd ibu kan...hnya allah yg tau..

Tomoyo@Zura berkata...

Yup betul tu along~ dasyat sgt penangan anak nie...