Rindunya~

As Salam...

Hari ini masuk 2 hari anak2 umie tak bersama dengan umie dan abie...rindunye rase tak tertanggung...kalo la umie diberi kuasa, dah lama umie terbang jumpa kakak dan adik kt kg..tp ape kan daya umie nie manusia biasa je...

Paling umie terasa sekali bila umie masak semlm, biasa nye adik sebuk jugak kt dapur..habis semua mangkuk2 umie adik punggah dan baling..cm tongkang pecah dah dapur tu....ble siap masak, baru umie kemas blik....tp semlm tak de sape nk ganggu umie, dah sepahkan dapur...rindunye umie.....smpaikan semasa umie taip blog nie, air mata nie laju je keluar..Ya Allah, kuatkan hati aku...

Bila lepas solat, biasanye kakak n adik mesti dah tunggu nk salam umie...bile umie mula solat anak2 umie mesti pandang je umie kan? tp semlm dah tak de dah org nk salam ngan umie...umie pandang je katil tempat biasanye kakak n adik main lompat2 time umie solat...Ya Allah tabahkan hatiku Ya Allah....

Semlm bile umie ngan abie call kakak, rase nk menitis air mata bile dgr kakak gelak...rindunye umie pda gelak tawa kakak tu...bile umie kta rindunye kt anak2 pada abie, abie kta tgk la gmbr diorg...lagi la umie nk menangis kalo umie tgk gambar anak2 umie tu....tak penah umie jauh dgn kakak dan adik cmnie..sedangkan g kursus pun, umie dah tak leh tahan..nk balik je..inikan pulak tah ble la umie dpt bawak kakak kt cni blik...

tp umie tau, setiap dugaan itu pasti ade hikmahnye...setiap ujian yang Allah turunkan pda hambaNya itu ade sebabnye..dan kte sebagai hamba kene sabar, redha dan tabah menerima nya....

Hjg minggu nie umie ngan abie blik kg, jumpa anak2 umie iek? ='(

Hari Pertama Anak di Bawah Jagaan En Suami

As Salam....




Hari Pertama anak2 di bawah jagaan en suami..ble gambar ber2 mcm nie, baru nampak si adik lebih besar dari kakak..dan wajah 2 2 anak umie nie..syukur Ya Allah, Kau berikan kami ber2 AMANAT yang paling berharga ini....TQ Allah.....

"Sayang..bersabar lah...bahgia pasti milik kita...amennnn" =P



Ya Allah Permudahkanlah Urusan Ku...

As Salam...

Ingat tak entry nie..Semalam dah selamat kami hantar adik ipar suami balik ipoh..tp dia naik bas la..en suami kepenatan sbb terpksa duty 24 hours kt KL..kecian en suami...dia pn dah selamat smpai ipoh petang semlm..alhamdulillah Allah permudahkan semuanya...

Korang mesti pelik, tkkan hantar anak2 sekali naik bas kot? hehe tak la..anak2 kami akan jaga sendiri...semua nie keputusan yang kami buat bersama..tp bkn selama2nya la...en suami kene kene shiff gak....so nie hanya sementara waktu je la..

Skrg nie aku dlm proses nk mohon taska untuk si kakak, Arriesya..tp malangnya taska dah penuh...buat mase nie tk de kekosongan lg..tkpe la aku pasrah..si adik plak nk try tnye pengasuh depan rumah tu..still ade kekosongan lagi ke? kalo ade alhamdulillah...walaubagaimana sekali pun, aku dan suami akan usaha lebih untuk anak2 kami...biar la susah cikit pn kan..jnji anak2 tak jauh dari kami....biar lah diorg membesar depn mata..tk lah kami termiss moment2 penting tumbesaran diorg nnti..=p

Hari ni aku dah mula puasa sunat 6..insyaAllah semoga dimudahkan..amennnn...orang lain dah abis aku baru terhegeh2 nk puasa kan? haha tkpe la janji masih lagi di bulan Syawal...

ok la next update later k! da~



These pics taken by me using 360'Camera application..=p
love both of you....



Majlis Jamuan Hari Raya KPM 2013

As salam....

Rinie hari gaji..kih3 sonok2....

Semalam kami warga KPM makan besar kt Kompleks E..Hehe...bkn selalu kan? sejak bergabung nie lain cikit la..hehe pe yang lain tu? aku simpan je la iek....

makanan semua sedap2..cume air je la..hehe nasib tak keracunan...

ok la nie je pic yang dpt aku amik...hehe

aku  bersama kak norasiah basri..



Akan Berjauhan

As Salam...

Alhamdulillah sampai di opis dengan selamat n tepat pada masanye...ingtkan dh lambat masuk opis td..fiuuuhhh~

Dah 3 bulan nk masuk 4 bulan anak2 aku tak hantar ke pengasuh..adik ipar yang jaga..tp sejak blik dari bercuti raya 2 minggu lebih, adik ipar tu dah tak nk blik putrajaya dah, tuk jg anak2 aku....memg memula encik suami ade bertanya, ape kta tinggal anak kt kg je...berat rase hati seorang ibu nk tinggal berjauhan dengan anak..ade sekali aku test...mlm blik putrajaya, esoknye dah g amik diorg blik..masuk je rumah terasa sunyi sgt..tiada suara anak2 bermain, berlari ke sana ke mari, mmg tak best la perasaan tu.....so kami pun amik diorg  blik, n suh adik ipar tolong jaga anak2 blik..kmi bukan saja2 nk suh adik ipar tu jga ank2 aku, ade la sbb musababnye....tambahan lagi, takut anak2 jdik mcm dulu..jdi pendiam n memberontak ble kami hantar ke pengasuh yang lama..padehal pengasuh tu dah jg diorg dari bby lagi...dn aku ngan suami tak nak emosi si kakak n si adik terganggu....bkn tak percaya langsung pada pengasuh, tp biar la diorg tinggl dengan keluarga di kampung lgi terjamin....tambahan lagi, mase dlm jgaan pengasuh lama, si kakak pernah jatuh bilik air, atas kecuaian makcik tu..smpai duga terbelah...nasib tak kene jahit....sedih mmg sedih mase tu..marah mmg marah sgt..tp kami terpksa gak hantar anak kami kt dia....sehingga lah adik ipar dtg tuk jg diorg..

mesti korang kta, wat pe nk susahkan org tua kt kampung..diorg dah penat jaga korang  mase kecik kan? biasa la manusia..tp korang tak pernah tahu ape  yang terjdi sebenarnya....mak mertua sendiri pernah kta, bia la mak jg anak2 kamu, mak boring kt umah tak buat pape....tk de sape2 dah..semua dah keje n sekolah...lagi pn skrg mak tak mengasuh ank org dah..mak mertua sendiri ckp, dia tak sanggup nk tgk cucu2 dia org lain jaga..alhamdulillah mak terima dengan hati terbuka..walaupun time tu aku ngn suami tak ckp pn nk tinggalkn  diorg kt kg..

skrg adik ipar tu dah mogok lapar...aku ckp dia buat tak tau je..tk menjawab pun..sedih sgt..mesti dia ingat aku pn terlibat sama dok paksa dia jga anak aku kt sni...tp demi Allah, aku dah ckp ngan suami, kalo org dah tak suka,niat tak de nak jg anak2 kte, bia la...kte susah sama2 senang sama2 dgn anak2 dri menyusahkan org lain..tp suami tetp tak nk terima pendapat aku, dia takut anak2 akan jdi trauma cm dok ngan pengasuh dlu...aku tak nafikan perkara tu pn aku fikirkan juga..tp dari membygkan org dok mengata pasal kte kemudian hari, lagi la aku takut...kecian kt anak2 aku....

setelah pikir pnye pikir untuk menjamin kebahgiaan anak2, aku putuskan biar la anak2 dok kt kg buat sementara waktu.....bia la rindu menjengah, biar la rindu sering bertamu..aku tabah..redha...umie ngan abie bkn tak sayang kakak dan adik, tp ini demi masa depan anak2 umie...umie dan abie syg arriesya dan ariff sgt2...=(

"Ya Allah, Kau tenangkan la hati kami disepanjang kerinduan ini nnti...Kau lindungilah anak2 kami dibawah jagaan mereka...Kau jadikan lah anak2 kami anak2 yang mendengar kata ibu dan bapanya, anak2 yang soleh dan solehah serta anak2 yang sayangkan agama nye...Ya Allah, andaikata perpisahaan ini ada baiknya, Kau permudahkanlah, dan jika perpisahan ini adalah tidak baik buat semua, Kau halanglah...hanya kepada Mu kami berserah Ya Allah..."

amennnn...

Produk Untuk Wanita

As Salam...

Selamat petang peeps semua~

Hari nie rase rajin plak..yek la dah lame bercuti...rase sonok bekerja kembali blik..alhamdulillah...mlm td pn dah rehat byk..so rinie ade la mood nk keje...syukur Allah masih beri aku kesempatan lagi untuk beramal dan beribadah kepada Nya...

Ri Jumaat ritu, aku order produk kesihatan wanita..dah lame sebenarnya nk cari feminin wash yang serasi...dh 2 3 produk aku guna tp still hasilnye sama gak..ade terbaca satu post kt fb..kebetulan agaknye..dia bgtau selesa bila guna feminin wash dari produk seri dewi malam..masalah yang dihadapi sama mcm masalah aku..dn masalah tu dpt diselesaikan ble guna produk seri dewi malam tu...so ri sabtu ritu try godek2 kt fb..terjumpa seorang agen yg memg jual produk seri dewi malam ni je...ble aku tnye dia, agen tu siap tnye lagi..ape masalah puan  yang sebenarnya? insyaAllah dia boleh bantu..so aku terangkan la ape prob aku tu kt dia..so dia dah syorkan produk2 yang aku bli nie...

So rinie barg dah smpai..tk sabar nk guna..mintak2 la berhasil nnti..ape2 pn kte kene ikhtiar kan...kalo produk nie bagus, nk try plak makan jamu..hehe bkn untuk cantik luaran tp dalaman pun penting gak...yek la makin lama umur makin meningkat, so hati suami kene jg jgk...mmg la kalo tnye, semua ok je..tp  kaum wanita nie kene faham la yek....lagi pn badan nie nk pakai lama....hehe saba je la....

Setiap usaha ade hasilnya....insyaAllah... kalo bagus, nnti aku update lgi pasal keberkesanan produk nie.....



feminin wash, aku bli yang rose tu....

masker intim....hope serasi la~

Da~


Kesejukan, Kemengantukkan, kekenyangan, kemalasan...

As Salam,

First day kembali bekerja setelah berehat2 dan memanjakan diri selama 2 minggu..huh! ngantuknye...mata pn dah setengah bukak dah nie..kalo dpt bantal nie mmg sodap buat tahi mata! hahaha tu ikut hati la..tp nk buat cm mane, tk leh ikut hati la sbbnye skrg nie ko de kt pejabat..kene bukak mta luas2 n ngadap pc jer...di tambah lagi dengan kehingusan dan kebatukkan..haha de tak agak2 perkataan tu dlm kamus dewan? haha sengal, mesti la tak derr..

tgk, disbbkan kepala yang berpinar2, mata yg nampak tak bape nk nampak nie, aku taip benda2 yang merapu2 tu lah tandanye aku tengah mengantuk tahap cipan skrg nie..tp buat2 tak je kan..al maklumlah encik boss de dlm bilik..huaghh...

tetiba umie rindu plak kt anak2 umie tu...tu la dah biasa 2 minggu dok menepek je ngan diorg..celik2 mta je 2 2 dah ade dpn mata..dh la keadaan adik yang tak bpe nak baik tu...kecian anak umie...tk pe tk pe blik nnt kte jumpa..

ok la tak tau nk taip ape dah...nk layan bluess jap..ZZZZzzzzz...

Raya 2013

As Salam....hye blogger and peeps semua...cmner raye korang? mesti best kan? dekat 2 minggu aku bercuti raya nie...ri isnin minggu dpn baru la masuk keje..best best best!! tk penah dpt cuti selama nie..kih3..sampaikan de org opis tak puas hati..haha ri isnin nnt masuk opis tadah telinga je la kan? sabo je la...

Raya 2013 beraya belah keluarga aku dlu...alhamdulillah semua nye berjalan lancar...kami berjaya meneruskan amalan kami tiap2 tahun iaitu bersalam-salaman memohon ampun dan maaf...opsss lupe nk bagitau...sehari sebelum hari, 7/8 ritu our anniversary yang ke 4 thn...kejap je kan? anak pn dah dua...syukur pada Illahi atas kurniaan yang diberikan ini...kami bahagia sgt disamping anak2 yang makin membesar nie...

ok2...raya pertama lepas solat hari raya kami beraya umah wan sedara belah abah aku...tiap2 tahun kami mesti beraya kt sana..semua sepupu abah ade kt sana...termasuk sepupu aku gak...sonok sgt...lepas beraya umah wan, kami g beraya umah mertua aku..dekt je umah diorg...time dtg tu, keluarga belah pak mertua smua ade..ramai la...tk menang tangan mak mertua aku melayan diorg nie..thun nie mak mertua buat laksa..thn lepas bihun sup..kih3 sedappppp....

dah settle beraya kt umah mertua, mak abah kmi hantar blik rumah..sbb nk bukak kedai runcit...mcm tu la rutin hari raya keluarga aku..but me? pas hantar mak abah, kami ber4 joint keluarga suami bergambar raya kt kedai gambar...thun nie meriah sebb besan i ade sekali..mmg keluarga besar la mase amik gambar tu... dah settle amik gambar, kami semua gerak ke kampung mak mertua di serapuh, parit...beraya kt sana plak smpai malam...

thun nie mmg beraya sakan la..siap g mandi manda lagi kat teluk batik...best!!! ok la jom layan pic...


















Cuti Raye

Assamualaikum kawan2...

rinie terasa nk update blog plak? bleh? hehe.... nk ambik berkat 1 ogos nie kan? ok2..

Hari nie MY BOSS dah start bercuti raye..cepat giler kan? al kisah ade penyatuan dua hati katanye sempena Hari Raye Aidilfitri tahun nie..so kene la amik cuti awal nk buat preparation...tak pe la BOSS, cuti masih byk lagik..so tak kesah la...nk amik sebulan pun, saya ok jer...hahaha...

Aku start cuti raye plak, ri sabtu nie...smpai la 15 Ogos 2013..BOSS masuk opis 14 Ogos 2013..biarkan BOSS masuk awal dlu la...kasi can kt PA bercuti lame plak...bukan selalu pn....

Memula Bulan Puasa ri tu, rase nk sambut raye tu cm hambar je..yek la...awal2 lagi encik suami dah mention, tahun nie tak dpt cuti raye tau! emm tak bestnye...so mood raye tu mmg ke laut la....tub tub..dpt plak cuti raye...hehe mmg teruja la nk buat persiapan raye..walaupun tahun nie, satu haram pn aku tak bli kueh raye..hehe tumpang makan kueh raya mak mertua je la kalo nk merasa kan.. teruk nye la aku nie ..haip! nk buat cmne kan...

hari mood happy sgt plus mengantuk gler...smlm sempat gak kemas beg tuk balik kg beraya nnti...baju anak2 kene spare byk2...yek la..kalo dah balik beraya nie, mmg kompom2 akan beraya sakan kan..alhamdulillah dah settle semua...semalam plak, org butik dah call...kta baju dah smpai...syukur Allah permudahkan kami tahun nie untuk dpt baju raye sedondon...=) Tahun nie mesti meriah beraya..So kakak n adik, jom sama2 kte kumpul duit raye iek? heheeeee

Yang paling aku tak sangka, BOSS bagi duit raye la...haha....TQ BOSS...


gambar lame...