Sekali Sekala tak Salah~


As Salam..

Skrg dah mula rajin2 kan diri nk update blog..kih3..

Hujung minggu yang lepas, keluarga mertua dtg...bkn senang nk dtg sni..memandangkan opah suami ade kenduri kawin adik nye, so diorg singgah rumah aku...

memula encik suami tak jd nak join, yek la..al maklum lah kan dah tengah bulan...tambahan plak, abah kta nk tido satu malam kat Melaka...nk melawat kawasan kta nye...mlm tu plak suami keje..tp kta nye bkn selalu dpt berjalan satu family, jadi dia pun amik cuti satu hari...alhamdulillah kami semua dpt gak berjalan2 bersama kt Melaka tu..aku, yang tak penah pas nk naik bukit yang ade A Famosa tu, boleh lepas naik ke atas..kih3...yek la kalo dah ramai2 yang naik, tak kan aku nk dok sorang2 kt bawah kan..

ble dah petang lebih kurang jam 6 lebih, baru la kami cari chalet tuk bermalam...abah kta dlu ade satu chalet dekat ngan pantai, tp skrg dah tak bape nak elok, itu pandangan dari seorang peniaga burger kt kawasan tu..so kami pn try la cari chalet lain..ble dah jumpa tu, try usha2 dlu..mengikut kta pemilik chalet, chalet tu baru je siap hari tu..ade satu almari, 2 katil, satu bujang satu queen size..ade aircond, n ade 2 buah kerusi kayu n satu kerusi plastik...alhamdulillah bayaran pn tak mahal RM 100.00 jer...

Bermula la kisah tak disangka malam tu....Yek la org selalu kta, kalo rumah baru, tak leh terus masuk kte buat kenduri cikit, tak pn kene bace2 dlu kan..tp kami nie terus masuk..huhu nk buat cmne kami semua dah terdesak...redah je la..

so malam tu, mak ngan opah tido atas katil queen size tu, adik lelaki suami plak tido atas katil bujang tu, abah tido atas lantai berlapik toto, adik2 perempuan yang lain pn tido di bawah beralas toto, cume aku, suami dan anak2 tido atas tilam di atas lantai...mlm tu si adik ade la menangis kejap..pastu dia tido balik..aku? ade la terjaga, tp mata tak leh nak bukak luas..penat kot..

Keesokan pagi nye, baru la opah bercerita:

Malam tadi, opah byk kali terbangun, nk ke tandas je...yek la encik suami dok pasang aircord kuat sgt, smpaikan orang tua tu asyik bgn je nk ke tandas..aku plak smpai meringkuk kesejukkan..lepas kali ke berapa aku tak tau la, opah gi tandas, pas tu, dia nk lelap blik, dia tido2 ayam  je la mlm tu, tetb dia terpandang kta hujung kepala adik lelaki aku tido tu, lembaga putih..rambut pn semua putih..terkejut opah!lembaga tu membongkok mcm nak angkat sesuatu, terus opah tersebut "auzubillah himinash syaitonnirrojim" terus lembaga tu pandang opah nk cekik opah! opah secara automatik menyebut, "bismillahirahmanirrahim" terus lembaga tu hilang, opah pn terus terbangun...
Mesti korang ingat opah bermimpi kan? sebenar nye benda tu betul2 terjadi...kebiasaannya kejadian tersebut terjadi ble kte berada dlm keadaan separuh sedar....

Nasib malam tu aku sendiri tak nampak..kalo tak, mesti aku tk leh tido n aku bangunkan suami aku....

Dari cerita adik perempuan aku plak, dia pn tak leh tido malam tu, tengkuk sakit, yek la bantal tak cukup..tetb dia terpandang  sesuatu keluar dari bilik air, emm mesti benda tu kan, tp adik aku tu buat tak tau jela....tgk2 adik lelaki aku tu dah berubah tempat, dia tido sebelah opah aku..elok je...siap bantal lagi tau! secara logiknye kan, kalo adik laki aku tu lesak, mesti la dia tak bawak bantal sekali kan? kih3
haaaa so kt sini aku simpul kan, lembaga tu angkat adik lelaki aku tu, letak sebelah opah, sebbnye katil bujang tu tempat dia duduk..so mase opah aku ternampak dia membongkok tu, time tu dia nk angkt adik ipar aku tu la kot..huhu seram sgt ble opah cerita blik...Allahuakbar!!!!

ok la da~

Tiada ulasan: