Kebesaran Allah...

As Salam...

Hari Isnin datang lagi..alhamdulillah sampai hari dan saat nie, Allah masih beri aku hidup lagi..TQ Allah...

Tapi pernah tak kte terpikir ape yang telah kite buat sampai ke saat ini? MasyaAllah semoga kte sentiasa di dalam redha Allah..amenn

Ok...Sekarang nie semua org bercakap pasal jerebu kan? emm aku pn...memula aku pk biasa je la jerebu nie..lama2 hilang la..tp lama mane tu Wallahualam la kan..

bile aku terbaca post2 kt fb tentang jerebu nie ade kaitan dengan salah satu tanda2 besar sebelum kiamat tiba, aku jdi takut...Ya Allah amalan2 aku setakat nie bkn la baik sgt...Ya Allah sempat kan lah aku mengumpul amalan2 dan ibadat2 ku sebelum tiba nya kiamat...

Mengikut sumber2 yang aku yakini sahih, jerebu/asab nie akan ade selamat 40 hari..setahu aku la..kalo bkn smpai sebln lebih tu, bkn tanda2 kiamat la..cume kejadian Allah, yang nak kte berfikir...subhanAllah..kawan2 mari la sama2 kte banyakkan amalan dan ibadat, ini pesanan untk kawan2 juga untk diri aku sendiri...kiamat tu makin hampir....cube kte bygkan ape akan jadi pada kte kalo kiamat tu tiba, time tu kte tak sempat nk bertaubat, tak sempat nk buat ape2...alangkah ruginye kte pada mase tu kan?

Sekadar renungan kte bersama....insyaAllah kte berada dalam redha Allah dan akan ditempatkan di Syurga Allah..amennnnn

Till Then....

As Salam...


Tiada ulasan: