Pure Marine Collagen


Salam,

Memandangkan aku dah tak de benda nk update kt blog nie hal2 semasa aku, so ape kta kte terjah plak bab-bab kecantikan nie..emm mesti ramai dah cube pure marine collagen kan? orang kata ibu collagen la senang cite...kat tv penah keluar gak pasal pure marine collagen nie...

Mase mula2 keluar dlu, aku mcm malas nak ambik pot pasal nie..sbbnye satu je, benda nie kene proses sendri..al maklumlah aku nie malas sikit bab-bab benda yang renyah nie..tp tah macm mane, hati nie tetb plak nk torai... first, aku beli pure marine collagen nie kt ipoh..kt Mydin Mall..memula nk bli Coco Collagen je pn sbb stok aku dah abis....memandangkn aku bercuti kat kg, so try la bli coco collagen tu kat ipoh...kt kedai tu pn ade gak jual pure marine collagen tu..so aku tergerak hati nk beli..emm agak mahal la Rm 28.00 untuk 100gram..mahalkan? aku nk cube2 je pn....aku masak ble blik putrajaya...kih3...aku bkn tau sgt cara2 nk proses collagen tu..kene mintak tunjuk ajar kengkawan yang dah try benda nie...

First trying aku, benda tu jadik mcm air..tk jadi mcm agar2 pn..mybe sbb terletak byk air mase nk rebut tu..huhu..tp bagi aku ok what, tk payah nk kunyah..minum n telan..senang...! aku kira tak jadik gak la collagen aku tu tp still bleh diminum...aku habis minum dlm 2 minggu je..tak sedap pn..tk de rase..tp berbau sikit sbb aku tak letak byk daun pandan mase merebus tu.. kat sini aku bagi testimoni aku sendiri la iek...

Selama 2 minggu aku minum pure marine collagen ini lah hasilnya ;

 1- Kulit jadi lembut sgt..bkn aku je ckp iek? encik suami pn perasan..kih3..

 2- Mase nk buang air besar, tak payah nk teran cm dlu..walaupn 2 3 hari tak buang air besar tau! still  smooth je..

3- Ops lupa nk bagitau, pure collagen nie pn leh buat masker muka tau..nk tau cara nye, korang try la cari kt google..byk org dah update pasal cara2 nk buat masker tu...dan hasilnye pada aku, muka sgt lembut..tk berminyak..jerawat cepat kecut..nk apply bedak pn, rata je..suka3!!!

4- Lebihan dari masker td, korang bleh letak kt breath untuk dpt bentuk yang menarik n penuh...aku tk cube pn..sbb malas..lagi pn aku dh gunakan cara lain bab nie..

 5- Badan tak penat mcm dlu..still boleh mengemas, masak, membasuh pakaian lepas blik dari pejabat...

 6-Warna di pelipat dan ditempat2 yang berwarna gelap, kembali cerah..yay!

Ha~ tu la setakat nie yang aku leh tgk hasilnya...insyaAllah lagi lama aku minum pure marine collagen nie, lagi byk manfaatnye...korang cuba la~ mane tau dpt hasil lebih dari aku nie...kte ikhtiar je k..selebihnya Allah yang menentukan...amennnn

p/s : Skrg nie aku dah start minum pure marine collagen untuk 100gram yang kedua..stok nie aku bli dengan pegawai opis aku, dia pesan kat kawan dari sabah..harga untuk 500gram hnya RM 12.00..wah mmg berbaloi sgt2..itu untuk stok 2 bln kot..hahaha kalo abis nk pesan lagi...n perkara yang lebih baik lagi, encik suami pn dah mula start minum pure marine nie..tp dia tak lalu la nk minum mcm tu je mcm aku, aku try masukkan pure marine tu dlm air minuman dia tiap2 pagi n malam....insyaAllah ade hasil nnti...amennn... =p

~kredit google~

aku guna pure marine collagen gred aaa nie..warna ungu ok...
khasiat lagi byk dari gred aa and a..untuk kecantikan dan kesihatan...

Selamat mencuba kawan2... 

Tiada ulasan: