Bahagia untuk kamu...


As Salam...

Baru je blik dari jumpa seorang kawan baik..dulu dia salah sorang senior kt tempat aku blaja..mase memula kami ditempatkan kt tempat kerja sekarang, aku mati2 tak tau yang dia nie salah seorang senior kt tempat aku blaja dlu..dah la sama kos plak tu..teruk kan? senior sendirik pn tk kenal..kih3..tak la..time tu ktorg ade krisis dgn senior..lagi pn time tu senior kami byk..tk sempat nk suai kenal pn sbb byk assignment nk kene buat..kah3...

ok2..aku kt sini bkn nk highlight benda tak baik iek..sekadar peringatan kte bersama..dlu dia penah berkawin awal sethn dari aku kot..lupa plak...lepas lahir anak pertama, dia bercerai dengan suami nya..memula aku tak tau, smpai lah dia sendiri yang bukak mulut..yek la kalo bab2 nie semua org akan malu kalo nk bercerita kan? sape yg nk dpt gelaran "J"..semua wanita tak nk n benci dengan perkataan tu..tp kalo dah takdir, tak sape leh tolak..semua sudah ditentukan oleh Allah SWT..kite sebagai hamba kene terima dengan hati yg redha...insyaAllah pasti ade hikmah disebalik semua kepahitan tu..percaya lah...

Penceraian terjadi disbbkan suami dikatakan terlalu cemburu dengan kecantikan si isteri..dengar cerita dari orang..tp kalo dengar dari mulut si isteri, encik suami main kayu tiga dengan anak dara orang..so aku pakai cerita si isteri lah kan...lupe nk mension kt sini, si isteri sgt la cantik...serba serbi tak de kekurangan..mmg kejadian Allah yang sempurna..tp aku tak tau la mane silapnye, si suami pergi mencari yang lain..si isteri dah mengandung dan dah selamat pn melahirkan seorang putera untk suami, tak cukup lagi ke pengorbanan dia? ya Allah..kenapelah ade orang lelaki yang nk merosakkan kehidupan seorang wanita dengan cara macm nie...lepas kejadian tu, si ayah isteri meninggal..lagi byk kesedihan dlm hidup dia..tp Allah Maha Adil..

Bekas suami hilang pekerjaan disbbkan perempuan lain, balik ke negeri dia blik, tup2 skrg nie aku dgr dia nk berkahwin, tp bkn dengan perempuan tu, tp dgn perempuan lain..tgk percaturan Allah sgt cantik..dan sekarang sahabat saya tu dah selamat di ijab kabulkan dengan lelaki yang sgt menyayangi dia..dan insyaAllah akan tambah bby..wow wow suka suka suka!!!!!

dan aku terkejut sgt ble jumpa dia td..dah alim..tudung labuh..cantik sgt..emm ble lah aku akn berubah dengan berpakaian labuh mcm dia kan? insyaAllah tengah berusaha ke arah itu..semoga dipermudahkan Allah...amennn....


semoga bahagia hingga ke Jannah...


Tiada ulasan: