Pemandu Bas Wanita : NadiPutra

Hai Blogger...

Dah menjadi rutin dan kebiasaan aku, tiap2 pagi ble sampai ke opis, first thing aku buat, bukak pc, bukak laman web mohe.gov.my, bukak laman web facebook n tak lupa jugak my blog..kih3...

pertama tama aku kene tgk dlu email2 penting dari inbox aku n en bos..tkut2 ade benda urgent ke kan?...secondly, usha2 facebook..tgk update terkini rakan2 fb..heee n last but not least, godek2 blog aku....kot kot la ade org tinggal link tuk aku terjah kejap ke sblm mula bekerja kan kan kan....tp yg pastinye, aku akn tgk entry2 terbaru rakan-rakan blog yg aku dah follow....emmm kalo ada yang menarik, compom aku baca entry diorg..tp yang beratnye, aku nie malas sgt nk tinggal komen or jejak kat blog diorg..tak tau la kenape..mybe suka kot jdik stalker..but stalker yang baik tau! tak suka la nk tiru entry2 friends or buat dajal kt diorg...nope!!

ok back to the normal, pagi tdi aku terpaksa naik bas lagi untuk pergi ke tempat kerja...yg lebih kurang dlm 600 meter je dari rumah aku...heeee dlm 5 minit dah sampai opis dah pn! menjadi kebiasaan kalo naik bas tu, aku dah tk tgk pemandu dah..asal nombor bas betul, aku bedal je...ble dah masuk duit dlm tabung duit, amik tiket aku pn dengan sucinye dok la kt tempat yang biasa aku duduk ( belakang pemandu / belakang sebelah pemandu,....paham ke? buat2 paham la....) tp yang senang kata, sit barisan paling hadapan la...so dari situ, aku mmg nmpk beno la sape pemandu tu an an an...kali nie aku terkezut la...nasib tak lemah jantung, perempuan yang bwk bas..emmm korang mesti tak terkejut kan? kih3 dah agk dah...

nowadays, ramai perempuan dah take over kerja lelaki..hebaq kan perempuan nie? kali nie dah masuk 2 kali aku naik bas yang pemandunye adalah perempuan..aku agak usia nye dlam 40an la....sbb aku tgk wajah dia dah ber kedut..(heee cm muka cc aku!)kih3....

k la..awal2 pagi aku dah berceloteh panjg...hope u olls tak boring iek..


kredit Mr google~


Da~


2 ulasan:

ima_muz berkata...

tau xpe..aku dah slalu naik...tp yg aku ske x cuak lansung naik bas pempuan yg bawak...kdang2 aku rase lg laju dia bawak dari laki bawak..haha..

Tomoyo@Zura berkata...

tau tkpe...aku dlu penah naik satu bas pmpn bawak...dia pakai tudung..mak ai.,..time conner tu, dia pusing stereng smpi semua penumpang leh baring tau....dah tu mmg laju...fuhhh dlm hati kata: hebahnye pmpn nie kalah laki...