Print Screen Note

Hai Blogger....

Chakkkk kembali lagi buat edisi minggu terakhir di bulan Oktober...baru je lepas buat check up si kakak di klinik kesihatan Putrajaya...alhamdulillah segalanya berjalan lancar...berat n tinggi kakak pn normal...nurse bgitau, setiap 6 bulan kene dtg check up sampai la umur kakak 5 thn...ok aku tak kan ter miss date appointment lagi next time!

ok kte cite pasal tajuk entry kali nie plak k! sejak dah berbulan2 gune Note nie, baru la aku terpk cmne la blogger2 lain leh dpt print screen si NOte nie kan? aku pnye la sengal2 ubie, g la amik muka depan note tu gune kamera..but!!! hasilnye memg mendukacitakan la.,..dan la tak bape nk cun...so aku godek2 kt tenet cmne cara nk print screen note nie..aku jumpa byk cara nk print screen note nie rupenya...tp cara yang paling senang n mudah cm makan kacang ade lah dengan menggunakan S Pen Note sendirikkkk.....
 maaf la yek aku nie memg lampeee  lambat  sikit dlm penggunaan Fone yang canggih manggih nie...
sape yang dah memg arif dlm hal nie, abaikan je la entry aku yang tak seberape nie...

ok kt sini aku bg tau cara nye eik?

 Ambil S Pen Note, then korang tekan button kt tepi S Pen tu n korang sentuh kt Screen Note page yang korang nk Print Screen tu okeh! ce try skrg!!! tekan kt page tu dlm 2 ke 3 saat..smpai ade keluar bunyi same like your take a picture..yang best nye, ble korang dah print screen cara ni, automatik pic tu akan keluar dlm Application S Note korang untuk terus diedit..kt situ korang bleh la tulis2 or conteng2 ke..

senangkan? 

contoh aku dah Print Screen gambo aku n en suami...peace!


miss this moment so much! love u dear~

Selamat mencuba~

2 ulasan:

Ana Rashidah berkata...

note 2 ke? akak pun tak familiar lagi dengan note. dengan tab senang je nak print screen. note ni akak masih blur. akak beli note sebab easy for me to make a call sebab keje tempat baru tak de bilik sendiri. tab sekarang buat layan movie je.

Anne Annejal berkata...

Tq sngat berguna...