Niat Mesti Betul~

Salam readers..selamt hari rabuuuu..hee tak de yg best pn rinie..just nk share sesuatu je..
pagi2 td  ada segmen hot chat  di era
tajuk hot chat tu; bermadu: pahit atau manis..lebih kurang cmtu la..ada satu pemanggil nie..aku bg nama dia si A la iek...
A nie berkawin dua...muda lgi..A berkawin bukan atas nafsu, atau suka2 or nk aniaya kt pmpn tu..tp kerana Allah..
seluttt aku kt A nie sbb nye,  isteri kedua  si A  nie dulu seorang bekas GRO..pernah bersedudukan..senang cite, hidup isteri A nie dlu, teruk la..
jd A berkahwin dengan isteri dia nie lebih kepada nk ubah si isteri tu..si A nie jumpa si isterinye  bkn kt  Kelab malam iek..si A jumpa isteri nie kt kedai makan je..
noW, si isteri dah berubah,dah kenal tikar sembahyang, dan skrg, dah berjubah pn..
syukur si A tak terhingga..tk sia2 niat si A nie memperisterikan wanita itu..
lagi satu, aku nk tabik spring la kt bini pertama si A, sanggup membenarkan si A berkawin lg..menduakan dia..ahhh  memg sedih ble dgr cite nie..mybe isteri pertama si A nie, berhati mulia dan dia pn nk isteri kedua suaminye itu kembali pada Allah~ 
kalo aku ditempat si isteri pertama A, emm mybe aku tak setabah n semulia itu..
tak sngka dlm dunia sekrg masih ada lg insan2 semulia ini..

Sebak lak.....tambah2 lagi pas je pemanggil tu letak fon, dj era terus putarkan lagu dari kumpulan Kopratas : Permata ( untuk isteri Ku)
huhu nk menitik air mata...

k la sblm aku meraung kt sni, lebih baik aku cabut dlu..da~

 kredit by mr google..

Tiada ulasan: